Statiegeldactie

Iedere supermarkt heeft een inzamelpunt waar lege flessen en blikjes ingeleverd kunnen worden voor statiegeld. Vaak is het voor klanten mogelijk om het statiegeld te doneren aan een goed doel. Supermarkten hebben regelmatig een ander goed doel waaraan de klanten het statiegeld kunnen doneren.

Het is een eenvoudige actie om op te starten die niet teveel tijd kost.
Met een statiegeldactie haal je veel kleine bedragen op die – bij elkaar – toch een groot bedrag kunnen opleveren!

Voor supermarkten is het ook een interessante actie; zij geven zo zichtbaar invulling aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, zonder daarvoor kosten te maken. Voor de Trombosestichting is het een leuke en eenvoudige manier om meer aandacht te vragen voor trombose en zo donaties op te halen voor wetenschappelijk trombose-onderzoek.

Stappenplan voor het opstarten van een statiegeldactie:

1. Ga naar jouw lokale supermarkt en overleg of je een statiegeldactie kunt starten voor de Trombosestichting. Houd er rekening mee dat er vaak wachtlijsten zijn voor deze acties. Reserveer in dat geval alvast een plekje op de wachtlijst.
  2. Is het gelukt om een plekje te krijgen bij de supermarkt? Fantastisch! Breng ons op de hoogte door een e-mail te sturen naar actie@trombosestichting.nl

3. Je kan onze poster downloaden en printen. Deze kan de supermarkt bij het inzamelpunt plaatsen.
    Indien gewenst kunnen we hier ook aandacht aan besteden op onze social media kanalen of in een van onze andere (online) uitingen.

4. Is de actie afgelopen? Maak een afspraak met de supermarkt om alles netjes af te ronden en om te horen welk bedrag er is opgehaald voor de Trombosestichting.

Het is natuurlijk leuk om de statiegeldactie eventueel symbolisch afsluiten met een chequemoment. Wij kunnen dan, als jij dat wilt, langskomen om de cheque op te halen en mee op de foto te gaan.

Het opgehaalde bedrag kan worden overgemaakt op onderstaande IBAN o.v.v. statiegeldactie + jouw naam:

NL57 ABNA 0100 100 333 t.n.v. Trombosestichting Nederland

Heb je nog vragen?
Neem contact met ons op via actie@trombosestichting.nl of bel ons op 071-5617717, wij helpen je graag verder.

Poster statiegeldactie Download hier onze poster voor uw statiegeldactie! Download