Start een actie

Ontzettend fijn dat jij je wilt inzetten voor de Trombosestichting!

Heb je al een idee wat voor actie je wilt opzetten? Fantastisch! Maak dan hier jouw actiepagina aan.

Er zijn veel mogelijkheden voor een goede actie. Zet jouw talent in of doe iets wat jij leuk vindt. Hoe je in actie komt, bepaal je natuurlijk zelf. Alle donaties, groot of klein, helpen in de strijd voor een toekomst zonder tromboseleed. Hieronder geven wij je nog wat voorbeelden voor het organiseren van een actie of evenement.

Particulier

• Laat je sponsoren voor een bijzondere of sportieve prestatie; de Nijmeegse Vierdaagse, Nieuwjaarsduik, marathon, triathlon, wandelen, etc.
  • Start een statiegeldactie op bij jouw (lokale) supermarkt.
  • Organiseer een (buurt)feest en haal donaties op.
  • Stop met roken: laat je sponsoren voor elke dag/week/maand dat je gestopt bent.
  • Verkoop tweedehands spullen online of op een rommelmarkt of tijdens Koningsdag.
  • Ben je creatief? Ga aan de slag met breien, sieraden of kaarten maken. Verkoop jouw creaties en doneer (een deel van) de opbrengst aan de Trombosestichting.
  • Organiseer een spinning of zumba marathon bij jouw sportschool.

Een actie hoef je niet alleen op te zetten. Je kan bijvoorbeeld ook samen met vrienden of collega's een team vormen of met je sportclub of vereniging in actie komen. Samen in actie helpt elkaar motiveren!

Bedrijf

• Met (een deel van) het team meedoen aan een sponsorloop of ander sportief evenement.
  • Een veiling of loterij organiseren.
  • Bij een opening of jubileum donaties vragen voor (een specifiek) wetenschappelijk onderzoek naar trombose.
  • Een product of service aanbieden waarvan een gedeelte van de opbrengst naar de Trombosestichting gaat.

Kinderen

Er zijn veel leuke manieren om geld op te halen. Als kind kun je bijvoorbeeld;

• oud speelgoed of kleding verkopen op een rommelmarkt. Of samen met een volwassene op een 'digitale markt'.
  • klusjes/heitje voor karweitje: grasmaaien, auto's wassen, hond uitlaten van de buren.
  • cupcakes, koekjes of oliebollen bakken en verkopen.
  • lege flessen en blikjes of oud papier ophalen.
  • sieraden maken en verkopen.

Iets te vieren?

Heb je binnenkort een feestelijke gelegenheid? Zoals een verjaardag, huwelijk, jubileum, promotie of pensioen? Vraag jouw gasten een donatie te doen aan de Trombosestichting in plaats van een cadeau. Maak hiervoor een actiepagina aan en/of vraag bij ons een collectebus aan om neer te zetten tijdens de gelegenheid.

Lees hier de verhalen over succesvolle acties uit het verleden:

We vinden het altijd leuk om te horen hoe jouw actie verloopt of verlopen is. We zijn voortdurend op zoek naar mooie verhalen van actievoerders, deel daarom gerust jouw verhaal met ons via actie@trombosestichting.nl

Logo Trombosestichting Download hier het logo van de Trombosestichting om jouw actie te promoten! Download